Az Infoalap digitális nagyítóinak és Braille-kijelzőinek forgalmazása továbbra is biztosított
Az Európai Unióban a tavalyi évben egységesen bevezetett minősítő rendszer új szabályokat hozott az orvostechnikai eszközök forgalmazása területén. A rendelkezés a gyártók, illetve felhatalmazott képviselőik számára követelményként írja elő termékeikhez az ún. MDR megfelelőségi nyilatkozat, egyes esetekben tanúsítvány biztosítását. Ez a szabályozás számos, a látássérült emberek számára fontos segédeszköz forgalmazását érinti, nemcsak a digitális kézi- és asztali nagyítókat, de egyebek között a Braille-kijelzőket is.
A rendelkezés szerint tehát 2022. augusztus 26-át követően az orvostechnikai besorolású eszközök kizárólag MDR megfelelőségi nyilatkozattal vagy tanúsítvánnyal forgalmazhatók.
Az Infoalap által elérhetővé tett minden – orvostechnikai besorolású – segédeszköz megfelel ezen követelménynek, mindegyikük rendelkezik MDR megfelelőségi nyilatkozattal.
E dokumentumok nemcsak a termékek megbízhatóságát és stabil, magas minőségét garantálják, hanem azért is különösen fontosak, mert nélkülözhetetlenek a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőhöz (röviden NEAK-hoz) benyújtott egyedi méltányossági kérelmekhez.
Az Infoalap által forgalmazott digitális eszközre vonatkozó egyedi méltányossági kérelmek benyújtásában az alapítvány fő partnere továbbra is a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége (MVGYOSZ).
Az egyedi méltányossági kérelem benyújtásával kapcsolatosan weboldalunk alábbi linkjén talál részletes tájékoztatást: https://infoalap.hu/szolgaltatasok/eszkozvasarlasi_kedvezmeny/
Az Alapítvány által forgalmazott segédeszközök listája, melyekre egyedi méltányossági kérelem nyújtható be, az alábbiakban olvasható:
- digitális kézinagyítók: RUBY, RUBY HD, RUBY XL HD, RUBY 7 HD, RUBY 10 és RUBY 10 Speech
- digitális asztali nagyítók: Traveller HD, TOPAZ HD, TOPAZ XL HD, ClearView Speech 24
- Braille-kijelzők: Focus 14 Blue, Focus 40 Blue, Focus 80 Blue, valamint
- a ClearReader+ hordozható felolvasó készülék.
A termékekről részletes tájékoztatót weboldalunk Megoldások menüpontjában olvashat.
Az Alapítvány által forgalmazott termékekkel kapcsolatosan kérjük, keresse értékesítési munkatársunkat a +36 (1) 273-3181-es telefonszámon vagy e-mailben az címen.
A termékek használatával kapcsolatos kérdésekkel keresse ügyfélszolgálatunkat a +36 (1) 273-3188-a vagy a +36 (70) 295-9288-as telefonszámon, illetve a email címen.
Ügyfélfogadási idő: kedden és csütörtökön 9-17 óra között. Kérjük egyeztessen előre időpontot!
Irodánk címe: 1145 Budapest, Bácskai u. 29/b
Informatika a Látássérültekért Alapítvány
Kiemelt információk
JOGos érdek – EU-s akadálymentességi jogok érvényesítése az internet világában
Az Európai Unió Közös Értékeink programjának „Fejlődésben – intézményfejlesztési és projektpályázatok” elnevezésű pályázati kiírásán alapítványunk JOGos érdek című pályázati projektje támogatást nyert.
A webes akadálymentesség kérdéseivel és az akadálymentességi jogok érvényesítésével foglalkozó projektet 2023.09.01. és 2024.12.31. között bonyolítjuk le megyei egyesületi partnereinkkel együtt.
Az Informatika a Látássérültekért Alapítvány levelezési listái
Az Infoalap terméktámogatásának részeként évek óta működtet különböző levelezési listákat.
Lapról Hangra portál
Látó önkéntesek felolvasásában meghallgathatóvá válnak a nyomtatásban megjelenő újságcikkek.
Tovább a Lapról Hangra portálra
Az akadálymentességről kis- és középvállalkozásoknak
ORSZÁG LICENC
Most ingyenesen igényelhetők a JAWS for Windows, a ZoomText, a Fusion és a MAGic programok teljeskörű használatát lehetővé tevő licencek.
Licenc igénylés
Ország licenc szoftverek letöltési oldala
Kérdések és válaszok az ország licencről